Den lidt aparte udseende MINI Coupé kom til verden som koncept i Frankfurt for nøjagtigt to år siden. Den endelige version har ikke ændret sig meget, og det kan altid diskuteres, om det er nogen god ting. Men MINI er jo indbegrebet af selvsikkerhed og selvtillid (og lækkert hår), så de er nok jævnt ligeglade med, hvad vi andre mener – især hvad vi mener om priserne.

Og jeg var egentlig også ved at forberede mig på, at hagle MINI ned, for deres alt for dyre produkter. Men priserne på den nye MINI Coupé, med den sjove, omvendte “kasket” på taget, er egentlig ikke så tossede endda – til dels. Peugeot RCZ og Audi TT er nok det nærmeste, vi kommer på egentlige konkurrenter rent typemæssigt, og ingen af dem fås fra 329.500 kroner, som rækker til en MINI Cooper Coupé med 1.6 liters motor og 122 hk.

Skal der turbo på drengen, står valget mellem Cooper S med 184 hk til 434.500 kroner og John Cooper Works Coupé med 211 hk til 574.500 kroner. Begge med samme samme 1.6 liters turbobenziner, som ligger i Peugeot RCZ, der i øvrigt koster fra 449.990 kroner. Audi TT 2.0 TFSI kan også fås med netop 211 hk, og den skal du smide hele 632.373 kroner for.

BESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswyBESbswy

Vil du have noget mere moment, er der ingen vej udenom MINI Cooper SD Coupé, med en dieselmotor på 143 hk og 305 NM. Den går desuden hele 23,3 km/l og udleder kun 114 gram CO2 pr. km. Men med en pris på 424.500 kr. er den alt for dyr til at give nogen som helst mening. Selv er MINI nok ligeglade – det er jo en MINI.

Kommentarer

Skriv et svar

Basal HTML er tilladt.